Brands

B

Bellinger sigter efter at ramme et budskab, efterlade et indtryk, få dig til at føle… noget. Glæde, lykke, passion, flegmatisk…? Bellinger er fuldt fokuseret på innovation. De designer og skaber innovative stel, tilført en smule nyt og unikt – de forsøger at gå derhen, hvor ingen andre har været før. Bellinger henvender sig til både damer og herre og til alle aldersgrupper. Der er fælles fokus på farverigt varierende liv med rejser og oplevelser.
Blac er et nyskabende brand, som helt revolutionært er designet ud af carbon, forstærket af titanium. Blac’s begyndelse starter med designer Claus Bellinger og hans fascination af McLaren’s carbon-komposit MP4-1 karosseri, som rockede Formula 1’s verden, ved Silverstone i 1981. Det tog år at udvikle Blac og det var et ægte pionermaraton. Carbon er aldrig før blevet brugt i produktionen af brillestel. Blac bliver håndlavet i Danmark, hvor et specialiseret produktionsteam har til huse i Bellinger House i Risskov. Alle stel er håndlavet til hver enkel individuelle kunde, med hængsler, skruer og næsepuder skræddersyet for Blac stellene.

Blackfin

Blackfin er topkvalitets titaniumbriller, der er  håndlavet i Italien. Blackfin er briller til dem, der ikke er fortrolige med ordet banalitet, men som ønsker at bære enestående briller med omfattende tekniske evner inden for letvægt og fleksibilitet. Produceret efter flere produktionsfaser: udtryk for en industriel, men stadig håndværksmæssig arbejdsmetode. Inspireret af "neomadeinitaly": en hyldest til det mest solide Made in Italy og dets sande repræsentanter. Briller designet til dem, der ønsker at se verden fra et nyt synspunkt og fortsætte med at se ud over. Altid.

Brett

C

Caroline Abram

Caroline Abram

Caroline Abram er brilledesigner og uddannet optiker. Efter mange års ansættelse i designorienterede optikerforretninger, begyndte hun selv at designe. Hun startede med accessories, senere kom brillestel og efter utallige henvendelser på brillestel til børnebriller, begyndte Caroline Abram at designe børnestel.
Charles Stone New York er pakket med farver. Kollektionen er fuld af toner og nuancer som passer perfekt til dig, der ønsker en unik stil der matcher din person. Til enhver farverig personlighed fås et stel med fed og klart design. Designet er tyndt og fint med subtile retro-elementer, hvilket er i fuld overensstemmelse med de klassiske, kølige og gode kvaliteter, som mange finder synonymt med New Yorks omdømme.

E

Etnia barcelona

Etnia Barcelona

Briller i 3 generationer I 1950'erne skabte Fulgencio Ramo - bedstefar til David Pellicer, som er den nuværende ejer af virksomheden - sin første brillefabrik. Hans børn hjalp til og tilegnede sig hurtigt kendskab og skulle en dag overtage. Den nye generation der kom til designede, skabte og distribuerede brillerne over hele Spanien. Først i 1990'erne, da David Pellicer kom med i virksomheden med drømmen om at skabe noget nyt, kom det længere ud i verden. David ville skabe et brand, der legemliggjorde ideen om at være fri, menneskelig og respektfuld over for alle etniciteter. Han ville have et brand, der tænkte på alle mennesker og udtryksformer gennem farver og kunst. Sådan blev Etnia Barcelona født.   Besøg Etnia Barcelonas hjemmeside

F

FLEYE Copenhagen

FLEYE Copenhagen

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over. FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed. 'Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.'

G

Guess

GUESS blev grundlagt i 1981 af Marciano-brødrene, som forlod Sydfrankrig i forfølgelse af den amerikanske drøm. Inspireret af en europæisk indflydelse sætter Marciano deres innovative touch på beklædningsindustrien og omdefinerer denim. Et af deres oprindelige designs var et par stonewashed, slim-fit jeans, 3-zip Marilyn. Bloomingdale’s (stormagasin fra New York, USA) var det første stormagasin til at byde på mærket ved at bestille to dusin jeans. De forsvandt fra hylderne på ingen tid. Dette var begyndelsen på en lang succeshistorie. Marcianos vision flyttede mærket til nye grænser. GUESS blev et symbol på en ung, sexet og eventyrlystne livsstil. Gennem årtierne har GUESS inviteret folk til at drømme med sine ikoniske og tidløse reklamekampagner og forvandlet ukendte ansigter til berømte modeller, herunder Claudia Schiffer, Carre Otis, Eva Herzigova, Anna Nicole Smith, Laetitia Casta, Carla Bruni og Naomi Campbell. I dag er GUESS et globalt livsstilsmærke med et komplet udvalg af beklædning og tilbehør, 19 licenspartnere og 1.705 butikker i over 80 lande.

I

I-Spax er et subbrand til Imago.

Imago

IMAGO er latin og betyder; form, ide, fantasi, silhuet, vision, billede. Fortællingen starter i 1990, hvor Rainer Laepple overtager agenturet på Imago efter Alfred Gassner. Han åbner sin forretning i en kælder i München-Ramersdorf. Samarbejde med OGI, Minneapolis begynder i 2001-2002, kontoret er flyttet ud af kælderen og ind i en 880kvm stor nedlagt landejendom 30 km syd for München og IMAGO distribuerer nu kollektionerne i Europa, Australien og Afrika. I 2016 trådte IMAGO ind på det spanske og det danske marked med stor succes.

K

KunoQvist Young er en farverig kollektion med form og en nytænkning der er forenet på en stilfuld måde. Kollektionen er briller af karakter til både piger og drenge. KunoQvist Young er som navnet antyder, en junior kollektion med stel af høj kvalitet. Dens sammensætning af former og farver er omhyggeligt sammensat for at imødekomme kravene til den moderne og fashionable ungdom. Kollektionen har være rigtig godt modtaget siden starten af 2007.

L

Lightec er et mærke under Marius Morel og er det innovative og pålidelige stel uden skruer i stængerne. De eksklusive, fleksible hængsler uden skruer giver et glimt af en tynd metallinje på næsepuderne, hvilet er signaturen på Lightec. Hver ramme har et eksklusivt, innovativt og æstetisk samlesystem, der giver det et trendy look uden at ofre Lightecs DNA: komfort og lysstyrke.

M

Maui Jim logo
Maui Jim er solbriller i særklasse Maui Jim blev startet i 1980 og er nu en amerikansk baseret producent af solbriller, der holder til i byen Peoria i Illinois og sælges og markedsføres i hele verden. Firmaet blev grundlagt som et meget lille firma på et hotel på Hawaii, men ekspanderede kraftigt, og bliver opkøbt af RLI Vision, der fastholdt både visionen og produktkvaliteten. Navnet ""Maui Jim"" stammer fra navnet på en papegøje, der tilhører en af grundlæggerne. Den fungerer stadig som virksomhedens maskot og logo. Kendetegnende for Maui Jim er UV beskyttelsen, den effektive polarisering og måden at fremhæve kontraster på. Det er alt sammen egenskaber, der kan tilskrives oprindelsen på en stillehavsø. Her var fyldt med surfere og solelskere, så markedet var stort og Maui Jim lykkedes virkelig med at skabe solbriller med glas, der kunne opfylde alle de krav en surfer kunne stille til et par solbriller. I dag fås Maui Jim i et utal af smarte og funktionelle stel med en lang række overflader og farver, med hver deres særlige fordele og egenskaber. Langt de fleste Maui Jim briller fremstilles med styrke præcist efter synsprøvens resultater, så med Maui Jim får man den perfekte brille, der passer både til ens syn og ens behov. I 1999 kom Maui Jim på Forbes Magazines liste over 110 ting, der er hver en penny værd. Solbriller i særklasse - PolarizedPlus2 glas, fjerner 99,9% af det blændende lys - Blokerer 100% for skadeligt UV-lys - Farveforbedrene glas, øger kontrasten og farverne - Blokerer for generende reflekser fra bagsiden af solglasset - Vand og smuds afvisende overflade - Optiske glas, sikre dig et helt klart syn uden forvrængninger QA

N

Nine logo
nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer. Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine. I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner. I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale - transparent polyamid - som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder. I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five - vejer mindre end 5 gram. Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.

P

Prego logo

Prego

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.   Vil du vide mere om Prego? Kan du læse meget mere på Prego.dk
ProDesign har en moderne, skandinavisk tilgang til design. Med fokus på enkelhed og funktionalitet indlejret i levende farver, er hver model designet til perfektion. ProDesign skaber sine designs ved hjælp af ægte portrætter og dermed har brillestel og solbriller en ansigtspasning uden sidestykke, der vil supplere din personlige stil med maksimal komfort. Missionen er at skabe innovativt brille design ved at genoverveje form og funktion 'vi er Eyewear Architects'.

R

Ray-Ban logo
Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

S

Starck Eyes tager sin afsæt i den menneskelige krop. Den unikke Starck Eyes kollektion fejrer det minimalisme og innovation gennem en eksklusiv teknologisk revolution, Biolink®. Hjertebarnet for Starck Eyes er den patenterede Biolink®, et skrueløst hængsel, der er modelleret efter det menneskelige kraveben, hvilket giver en fuld 360-graders bevægelse for øget komfort og holdbarhed - biomekanik til tjeneste for synet.

T

Tom Ford

Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.

W

William Morris London logo

William Morris

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig. Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt. Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden. Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.
Woow logo
WOOW er designet af FACE A FACE holdet og lavet til de unge og dristige. Udtryk i solbriller og optiske stel er altid forbløffende, aldrig diskret. Med WOW har du lov til at være sjov og fuld af liv. Nyd det gode humør og bliv begunstiget med en cool kombination af London beat og Paris mode.

Ø

Ørgreen logo
Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden. Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion. Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50'erne og 60'erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen - innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer - findes i alle Ørgreens stel - dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler. Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.